Læs nyhed

Jun 6, 2019

DM i Gymnastik

Danmarksmestre i første forsøg

Performanceholdet ”Anois” fra Karlslunde IF Gymnastik blev danmarksmestre i opvisningsgymnastik, da GymDanmarks konkurrencestævne Gym for Life blev afviklet i Odense søndag d. 2. juni.

Gym for Life er en konkurrenceform, hvor alle deltagende hold sammensætter et opvisningsprogram på max 5 minutter, og opvisningerne vurderes af et kompetent dommerpanel. Dommerne bedømmer på originalitet, underholdningsværdi, helhedsindtryk og teknisk kvalitet. Alle hold tildeles guld, sølv eller bronze og de hold, der tildeles guld, går videre i finalen, hvor den endelige vinder kåres som danmarksmestre.

Anois deltog i konkurrencen for første gang, da holdet er en del af den nye performancesatsning Karlslunde IF Gymnastik har lavet. Holdet er i gang med deres allerførste sæson, og ingen havde derfor forventet, at de skulle stå som vindere allerede i år.

”Vi er overraskede og utrolig glade. Det er ubeskriveligt at stå med pokalen oven på en fantastisk weekend, hvor tingene gik op i en højere enhed. Gymnasterne gav alt hvad de havde i sig i den indledende runde, og i finalen var vi lidt flade, så derfor var det helt reelt at vi blev overraskede over sejren” udtaler Karina Vestermark Jensen, der er træner på Anois og hun fortsætter; ”Det der står tilbage som den stærkeste følelse omkring det hele er fællesskabet. At vinde som et hold, med opbakning fra foreningen, forældre og publikum og den gode stemning blandt de deltagende hold og arrangørerne gjorde det hele til en kæmpe oplevelse”.

Greve kommune havde to hold med i finalen, da sidste års vindere Talenthold Greve igen i år var i finalen. Udover Anois og Talenthold Greve, så var Bellinge Gymnasternes Performance Elite Team og DGI Nordsjælland Performance Team Værløse også i finalen.

Gym for Life pokalen sætter et flot punktum på holdets første sæson, som afsluttes med en tur til verdens største gymnastikfestival Gymnaestrada i sommerferien. I juli 2020 er der en europæisk udgave af Gym for Life som holdet nu går i træningslokalet for at forberede sig til.